Miten assistentin kanssa tehdään töitä? - Askaremo assistenttipalvelut
Miten assistentin kanssa tehdään töitä?

Miten assistentin kanssa tehdään töitä?

0 Share

Miten assistentin kanssa tehdään töitä?

Päivitetty 22.3.2019 Miten assistenttipalvelua käytetään? Mitä tehtäviä assistenttipalvelulla voi teettää? Askaremon assistenttipalvelut on oikeastaan työpöydän siivouspalvelu. Tee ...

Päivitetty 22.3.2019

Miten assistenttipalvelua käytetään?

Mitä tehtäviä assistenttipalvelulla voi teettää?

Askaremon assistenttipalvelut on oikeastaan työpöydän siivouspalvelu. Teen periaatteessa kaikenlaisia toimistotöitä eli kaikkea sitä, mitä yrityksen arjen pyörittämiseen kuuluu. Näitä ovat esimerkiksi laskutus, nettisivujen päivitys, asiakasrekisterin ylläpito, asiakaspalvelu, viranomaispaperien hoitaminen ja tiedonhaku (ks. lisää esimerkkejä tehtävistä). Jos minulta ei löydy osaamista johonkin tiettyyn tehtävään, voin etsiä siihen sopivan palveluntarjoajan. Tärkeintä on se, että samalla kun annat osan omista tehtävistäsi minun hoidettavakseni, sinä voit keskittyä tärkeimpiin asioihin. Voit keskittyä niihin asioihin, joilla on suurin merkitys yrityksesi kehittämisen ja oman hyvinvointisi kannalta.

Työskentelypaikka

Työskentelen joko asiakkaan tiloissa tai etänä. Monia asioita on mahdollista hoitaa etänä ja sähköposti, puhelin, Skype, pilvipalvelut ym. helpottavat tätä huomattavasti. Mielelläni tapaan alussa uuden asiakkaan henkilökohtaisesti, jotta tulemme toisillemme tutuiksi. Sen jälkeen tehtävistä on helpompi sopia vaikkapa sähköpostitse. Jos työtehtävä vaatii sitä, että työskentelen asiakkaan tiloissa, sekin on mahdollista.

Assistentin työvälineet

Minulla on käytössäni esimerkiksi tietokone ja matkapuhelin. Näiden käyttö kuuluu palvelun hintaan. Tietoturva on minulle tärkeä asia ja virustorjunta on työvälineissäni ajan tasalla. Käytän myös monia ohjelmia ja opettelen tarvittaessa käyttämään asiakkaan omia ohjelmia.

Assistenttipalvelun hinta

Teettämäsi työn hinta on 40 € / tunti (+alv 24 %).

Montako tuntia työhön menee?

Kun asiakkaalla on tiedossa työ, minkä hän haluaa teettää assistenttipalvelulla, sovimme yhdessä tuntimäärän, mikä työn suorittamiseen menee. Tämä on lopullinen hinta työlle. Jos työhön kuluu aikaa enemmän kuin mistä alunperin sovittiin, se ei kuitenkaan nosta hintaa. Asiakas tietää heti alussa, paljonko työ tulee maksamaan – ei yllätyskuluja jälkikäteen! Useimpien asiakkaideni kanssa pidän tuntikirjanpitoa ja laskutan sen mukaisen summan kuun lopussa. Asiakas voi tällöin reaaliaikaisesti seurata tuntikirjanpidosta, kuinka monta tuntia hän on kuukauden aikana teettänyt Askaremolla erilaisia työtehtäviä.

Laskutus

Laskutan kuluvan kuukauden aikana tekemäni työt kuun viimeinen arkipäivä. Maksuaikaa laskulla on 14 vrk. Lasku toimitetaan sähköpostitse, paperisena tai verkkolaskuna.

Sopimuksen pituus

Koko yritysideani perustuu siihen, että tarjoan yksin- ja pienyrittäjille, järjestöille ja muille organisaatioille joustavasti lisätyövoimaa silloin, kun he sitä tarvitsevat. Eli asiakkaan ei tarvitse sitoutua pitkiin sopimuksiin, sillä yksittäisiä tehtäviä voi teettää asiakkaan omien tarpeiden mukaan. On myös mahdollista sopia esimerkiksi tietystä tuntimäärästä / viikko, mutta tämä ei ole pakollista.

Palvelun tilaaminen

Ota minuun yhteyttä ja kerro, millaisia tehtäviä haluaisit teettää Askaremolla. Tulen mielelläni käymään, jotta voimme keskustella yhteistyömahdollisuuksista. Vaikka suurin osa töistä hoituu etänä, mielelläni tapaan uuden asiakkaan ennen töiden aloittamista, jotta voimme tutustua ennen yhteistyön aloittamista. Askaremon ajanvarauksen kautta voit myös varata tapaamisen sinulle sopivana ajankohtana.

Miten voin olla varma, että työ tulee tehtyä?

Niinkuin etätyössä yleensäkin, myös tässä on tärkeää, että tiedetään, mikä on tavoite. Kun sovin asiakkaan kanssa tehtävän suorittamisesta, minulle on tärkeää tietää, mikä on haluttu lopputulos. Jos ei ole tiedossa, mitä halutaan saada aikaan, silloin on myös käytännössä mahdotonta sanoa, tuliko työ tehtyä hyvin. Minun toimintamallini on se, että asiakas kertoo, mitä hän haluaa, että teen hänen puolestaan. Sen jälkeen sovitaan työn aikataulu eli mihin mennessä tehtävä tulee olla hoidettuna sekä hinta. Lopuksi asiakkaan on helppo arvioida, oliko lopputulos sellainen, kuin asiakas oli halunnut. Tarjoan täyden tyytyväisyystakuun: jos asiakas ei ole tyytyväinen lopputulokseen, ei tarvitse maksaa!

Tässä on kerrottu se, miten assistenttipalvelun käyttö tapahtuu normaalisti. Asiakkaan kanssa voidaan myös sopia erilaisista toimintatavoista asiakkaan tilanteen ja tarpeiden mukaan.


Kirjoittaja toimii yrittäjänä ja vuokra-assistenttina Askaremon assistenttipalvelussa. Hän on yrittäjä, josta ei koskaan pitänyt tulla yrittäjää. Paperien pyörittely ei ole hänelle kauhistus, vaan ajoittain jopa ihastus. Hän on yhteiskuntatieteilijä, jonka sisällä asuu pieni koodari. Mottona toimii: älä koskaan sano ”ei koskaan”.