Askaremon palvelupaketit

”Aivan loistava idea, juuri tuollaista palvelua yrityksissä tänä päivänä tarvitaan!”

Tämä on tyypillisin kommentti, kun kerron Askaremon assistenttipalvelusta. Ja heti perään tulee kysymys: ”mitä sinä sitten käytännössä voisit yrityksessä tehdä?” Vastaus tähän kysymykseen on, että monenlaisia eri asioita. Mahdolliset työtehtävät vaihtelevat asiakaspalvelun erilaisista tehtävistä projektinhallintaan, tapahtumien ja kokousten järjestämiseen ja myynnin ja markkinoinnin tukemiseen. Vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. 🙂 Käytännössä tehtäväkirjo on hyvin laaja. Usein kyse on ongelmien ratkaisemisesta, tiedon etsimisestä ja vaihtoehtojen rajaamisesta päätöksenteon tueksi.

Asiakaspalvelu


Ruuhkahuippujen purkaminen

Jos asiakaspalvelussa tai tilausten käsittelyssä on ajoittain armoton kiire eikä oman väen aika yksinkertaisesti riitä kaikkeen tarvittavaan, Askaremolta saat lisäkäsiparin ruuhkan purkamiseen – myös lyhyellä varoitusajalla.


Sähköinen ajanvaraus käyttöön

Onko ajanvarauskalenterissa liikaa aukkoja? Häiritseekö puhelimeen vastaaminen ja varausten kirjaaminen muuta asiakastyötä? Sähköinen ajanvaraus on ratkaisu, joka parantaa asiakaspalvelukokemusta ja helpottaa palvelujen saavutettavuutta. Erilaisia vaihtoehtoja sähköisen ajanvarauksen toteuttamiseksi on todella paljon. Minä teen taustatyöt puolestanne ja etsin yritykselle sopivan sähköisen ajanvarauksen.


Myynnin tukipalvelut ja markkinointi

Asiakasrekisterin päivittäminen

Jääkö teillä tietoja kirjaamatta asiakasrekisteriin? Onko CRM teillä vajaakäytössä? Autan hyödyntämään CRM:ää tehokkaammin esimerkiksi huolehtimalla tietojen tallentamisesta asiakastietojärjestelmään tai selvittämällä, millä tavoin automatisointia voidaan hyödyntää myyntiprosessin sujuvoittamisessa.


Käyntikortit hyötykäyttöön

Ahdistaako käyntikorttipinot työpöydän nurkalla tai kassin pohjalla? Pitäisikö ne saada hyötykäyttöön? Tallennan käyntikorttien tiedot asiakasrekisteriin ja tarvittaessa myös autan etsimään yrityksen arkeen sopivan asiakastietojärjestelmän.


LinkedIn-profiilin päivitys

LinkedIn on sosiaalisen median palvelu, jota käytetään erityisesti ammatilliseen verkostoitumiseen. Se sopii hyvin esimerkiksi yrittäjän osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä yrityksen palvelujen aukikirjoittamiseen. LinkedIn on myös erinomainen verkostoitumiskanava sekä hyvä keino osallistua ajankohtaiseen keskusteluun. Tee osaamisesi, palvelusi ja verkostosi näkyviksi.

Päivityspaketin sisältö:

  • henkilökohtaisen profiilin luominen (jos sitä ei vielä ole)
  • koulutus- ja työkokemustietojen ym. kirjoittaminen profiiliin
  • profiilitekstin hakukoneoptimointi (parantaa löydettävyyttäsi)
  • ohjaus kontaktiverkoston laajentamiseen (ketä kannattaa kontaktoida, miten se käytännössä tehdään)
  • LinkedIn -mobiilisovelluksen käytön opastaminen
  • tarvittaessa kuvausjärjestelyt profiilikuvaa varten (ammattikuvaajan varaaminen)

Aloita asiantuntijablogi

Myytkö omaa asiantuntemustasi? Tee oma osaamisesi näkyväksi blogin avulla. Melkeinpä aiheesta kuin aiheesta voi kirjoittaa – kunhan itse olet innostunut aiheesta (jotta jaksat kirjoittaa siitä riittävän usein) ja kunhan aihe on sellainen, että potentiaaliset asiakkaasi saavat kirjoituksistasi konkreettista apua. Harvemmin blogaaminen tuo pikavoittoja, mutta blogin avulla pystyt tekemään näkyväksi sen, millaisia konkreettisia ongelmia pystyt ratkomaan. Samoin blogi auttaa sinua yrityksesi nettisivujen hakukoneoptimoinnissa eli se parantaa palvelujesi löydettävyyttä.

Blogin perustamispaketti sisältää:

  • sinulle sopivan blogin julkaisutavan etsiminen
  • blogisuunnitelman tekeminen yhteistyössä asiakkaan kanssa (blogin tavoite, kohderyhmä, kirjoitusten aiheet, julkaisuaikataulu, markkinointisuunnitelma)
  • vinkkejä blogin visuaalisen ilmeen toteuttamiseen

Haamukirjoittaja

Jos yrityksenne tarvitsee blogin, mutta blogitekstien kirjoittaminen tuottaa tuskaa, haamukirjoittaja auttaa! Autan ideoimaan blogitekstien aiheita, teen taustatyön / tiedonhaun blogitekstejä varten, kirjoitan blogitekstin sekä muokkaan sitä antamanne palautteen perusteella. Tarvittaessa huolehdin myös tekstin jakamisesta yrityksen some-kanaviin.


Tapahtumien ja tilaisuuksien järjestelyt

Kokoussihteeri

Jääkö pöytäkirjan tekeminen muiden töiden jalkoihin? Vaivaako työpöydällä pyörivät kokouspaperit, jotka odottavat sitä hetkeä, kun pöytäkirjan tekemiselle on paremmin aikaa?

Kokouspaketti sisältää:

  • kokousvalmistelut (etä- tai lähikokous), tilavaraukset, kutsujen lähettäminen, ilmoittautumiset
  • sihteerinä toimiminen kokouksessa (esim. taloyhtiön hallituksen kokous, yhdistyksen vuosikokous, hankkeen ohjausryhmän kokous)
  • pöytäkirjan laatiminen, muut mahdolliset jälkitoimet

Hankinta-assistentti

Hankintoja pitäisi tehdä, mutta kenelläkään yrityksessä ei ole aikaa perehtyä vaihtoehtoihin? Tietokoneita pitäisi hankkia, CRM-järjestelmä ottaa käyttöön, kotisivut uudistaa, uusi toimitila etsiä? Pitäisi, mutta millä ihmeen ajalla? Askaremosta saat apua myös hankintojen tekemiseen. Autan vaihtoehtojen kartoittamisessa ja tarjouspyyntöjen läpikäymisessä. Voin myös toimia apuna  käyttöönotossa, sillä kallein hankinta on se, jota ei koskaan oteta kunnolla käyttöön yrityksen arjessa.

Ota yhteyttä ja tilaa haluamasi palvelupaketti!