Assistenttipalvelut

 

Niin paljon tekemistä, niin vähän tunteja vuorokaudessa?

Yrittäjä, tarvitsisitko toisinaan oman assistentin? Paperihommia tekemättä? Tietoa pitäisi etsiä, hintoja vertailla? Yrityksen nettisivuille pitäisi saada lisää sisältöä? Asiakastietojärjestelmä ei ole ajan tasalla? Onko sinulla paljon rutiinihommia, jotka vievät liikaa aikaasi? Haluatko keskittyä ydinosaamiseesi?

Tänä päivänä suurin osa assistentin tehtävistä hoituu etänä. Työn tekemiseen riittää useimmiten tietokone ja nettiyhteys. Tarpeen mukaan työskentelen myös asiakkaan tiloissa. Työskentelen pääasiassa Oulun seudulla ja tarvittaessa muualla Pohjois-Suomessa. Vanha kunnon puhelin sekä tietysti sähköposti ovat hyviä työkaluja etätyön tekemiseen. Lisäksi käytän asiakkaan toiveiden mukaan esimerkiksi Skypeä, WhatsAppia, Slackia ja pilvipalveluja (Dropbox, Google Drive, OneDrive ym.). Tapahtumissa ja messuilla avustaminen, kokoussihteerinä toimiminen ja juoksevien asioiden hoito onnistuvat myös.

Mitä tehtäviä voin yrityksessäsi hoitaa?

Tässä on joitakin esimerkkejä siitä, mitä töitä voin yrityksessä tehdä. Tällä listalla ei ole lueteltu kaikkea sitä, mitä assistenttipalvelulla voi teettää. Kysy lisää! Jos minä en jotain työtä pysty tekemään, etsin sinulle sopivan palveluntarjoajan. Tuottaako esimerkiksi nettisivujen uudistaminen tuskaa? Ei hätää! Minä etsin sinun tarpeisiisi sopivan palveluntarjoajan ja autan sinua viemään nettisivuprojektin loppuun.

Markkinointi ja asiakaspalvelu

  • markkinoinnissa avustaminen (erityisesti sähköinen markkinointi)
  • internetsivujen päivitys (esim. WordPress, Wix)
  • sosiaalinen media: some-profiilien käyttöönotto, päivittäminen ja ylläpito (mm. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest)
  • palvelutarjonnan aukikirjoittaminen
  • asiantuntijablogin perustaminen, blogin kirjoittaminen
  • asiakaspalvelu (puhelin, sähköposti, chat, some-kanavat)

Yleishallinto ja talous

  • sähköisten työkalujen käyttöönotto (mm. sähköinen kalenteri, ajanvaraus, sähköpostimarkkinointi)
  • asiakasrekisterin päivitys, yhteystietojen päivitys
  • koulutusten ja muiden tapahtumien järjestäminen, tapahtumissa ja messuilla avustaminen
  • kokoussihteerinä toimiminen
  • laskutus (myös yrityksesi tarpeisiin sopivan laskutusohjelman etsiminen), kuittien lajittelu
  • hankehakemusten kirjoittaminen, hankehallinnointi (mm. ESR, EAKR, Leader, STEA)
  • tiedonhankinta, palvelujen ja hintojen vertailu
  • erilaisten juoksevien asioiden hoito

Miten assistenttipalvelu toimii käytännössä?

  1. Kerro, mihin tarvitset lisätyövoimaa.
  2. Minä kerron, montako tuntia työhön menee.
  3. Tuntimäärä x tuntihintalopullinen hinta työlle. Tiedät jo alussa, paljonko assistenttipalvelun käyttö tulee maksamaan.
  4. Tämän jälkeen päätät, haluatko teettää työn assistenttipalvelulla.

Tutustu myös blogikirjoitukseen, jossa kerron tarkemmin siitä, kuinka assistenttipalvelun käyttö käytännössä tapahtuu: Miten assistentin kanssa tehdään töitä?

Vaihtoehto osa-aikaiselle sihteerille

Oletko harkinnut osa-aikaisen sihteerin palkkaamista, mutta asia on vielä toistaiseksi hoitamatta? Assistenttipalvelun käyttö on tällöin hyvä vaihtoehto. Sinun ei tarvitse sitoutua pitkiin sopimuksiin, maksat vain siitä työstä, mitä yrityksesi tarvitsee ja työn tekijän sitoutuminen ja motivaatio ovat takuulla kohdillaan! 🙂