Harkitsetko osa-aikaisen sihteerin palkkaamista?

Mietitkö osa-aikaisen toimistotyöntekijän palkkaamista? Mietityttääkö sopiva tuntimäärä, rekrytoinnin onnistuminen, vaihtelevat työajat ja -tehtävät tai työntekijän sitoutuminen työhön? Arveluttaako työntekijän palkkaamisen sitovuus? Onko mahdollista, että yrityksenne tarpeet voivat muuttua nopeastikin? Toimistotehtävien antaminen minun hoidettavaksi on yksi vaihtoehto. Se on myös vaihtoehto, jossa moni näistä työnantajaa mietityttävistä asioista on jo valmiiksi ratkaistu.

Kun ostat assistenttipalveluja Askaremolta, maksat vain siitä työstä, mitä yrityksesi sillä hetkellä tarvitsee. Sinun ei tarvitse sitoutua pitkiin sopimuksiin eikä sinun tarvitse tietää etukäteen työtuntien määrää. Olen kertonut Askaremon blogissa tarkemmin siitä, miten assistenttipalvelujen ostaminen käytännössä tapahtuu.

Oma sihteeri kiinteään kuukausihintaan

Jos tiedät tarvitsevasi säännöllisesti apua toimistohommiin, on myös mahdollista sopia assistenttipalvelupaketista, joka vastaa osa-aikaista sihteeriä. Palvelupaketin hinta on 490 € / kk (alv 0 %). Pakettiin sisältyy assistenttipalveluja yksi työpäivä joka toinen viikko (tai puoli päivää joka viikko). Jos sinulla ei joinakin kuukausina ole tarvetta sihteerille (esimerkiksi lomiesi aikana), ei kuukausimaksua tarvitse tällöin maksaa.

Mistä löytää sopiva monilahjakkuus?

Yksi hankaluus toimistotyöntekijän palkkaamisessa voi olla se, että yrityksessä on tarve monia erilaisia asioita osaavalle ihmiselle. Mistä sopivan henkilön löytää – varsinkin, jos yritys voi tarjota vain osa-aikaista työtä? Tänä päivänä on monia mahdollisuuksia tehtävien ulkoistamiselle. Kirjanpidon ulkoistaminen tilitoimistolle on jo arkea useissa yrityksissä, mutta paljon muitakin mahdollisuuksia tarvittavan osaamisen ostamiseen on. Kirjanpito, markkinointi, rahoitushakemuksen kirjoittaminen, henkilöstön kouluttaminen, työterveyshuolto, toimitilojen siivous ja kuriiripalvelut ovat kaikki esimerkkejä siitä, kuinka yrityksillä on mahdollisuus ostaa palveluja silloin (ja vain silloin), kun ne niitä tarvitsevat.

Teidän assistenttinanne voin myös auttaa sopivan palveluntarjoajan etsimisessä. Kotisivujen tekijän, siivouspalvelun tai asiakasrekisterin etsimiseen voi kulua kohtuuttoman paljon aikaa. Tähän käytetty aika on myös pois siitä työstä, mikä teidän yrityksessänne tuo rahaa taloon.

Hintavertailu osa-aikaisen työntekijän palkkaamisen ja assistenttipalvelun välillä

Olen vertaillut esimerkkinä kahta vaihtoehtoa, osa-aikaisen työntekijän palkkaamista ja töiden teettämistä assistenttipalvelulla.

  • työaika: 8 tuntia / vko
  • osa-aikaisen assistentin tuntipalkka on tässä vertailussa 25 €
  • sivukulut on tässä vertailussa laskettu 1,3 x palkka (todellisuudessa sivukulut voivat olla 1,5 x palkka tai enemmänkin)
assistenttipalvelu osa-aikaisen assistentin palkkaaminen
hinta 8 x 35 € + alv = 280 € + alv 8 x 25 € x 1,3 = 260 €
työvälineet ja tilat halutessanne 0 € Onko teillä valmiina työpiste ja tietokone uutta työntekijää varten?
saatavuus heti Paljonko uuden osa-aikaisen työntekijän etsiminen vie aikaa ja muita resursseja?

Assistenttipalvelun käyttö on myös hyvä keino selvittää, onko teillä tarvetta palkata koko- tai osa-aikainen toimistotyöntekijä. Olisiko assistenttipalvelu sinun yrityksellesi parhaiten sopiva vaihtoehto? Maksat vain työstä, jota oikeasti tarvitset.

Kerro minulle, millainen osa-aikaisen sihteerin tarve teidän yrityksessänne on, ja minä kerron, kuinka asia voidaan ratkaista. Yhteystiedot: puhelin 040 9623 549 / sähköposti anne-mari.pirinen@askaremo.fi.