Millä välineillä osaan tehdä töitä?

Minulta kysytään usein, mitä työvälineitä ja ohjelmia pystyn käyttämään. Tälle sivulle olen koonnut esimerkkejä digitaalisista työvälineistä, joiden käytöstä minulla on kokemusta. Onnistuuko taulukoiden luominen, entä nettisivujen päivitys? Mitä some-kanavia osaan käyttää ja mitä kanavia käytän aktiivisesti?

assistentin_tyokalut

 

 

 

 

 

Esimerkkejä minulla käytössä olevista työvälineistä

Lista ei ole tyhjentävä eli osaan muutakin kuin tässä mainitut. Lisäksi opettelen tarvittaessa uuden ohjelman käytön. En pelkää uusia ohjelmia enkä uuden oppimista! Mutta näilläkin ohjelmilla pystyy tekemään monenlaisia asioita. Kerron mielelläni lisää!

  • Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint)
  • LibreOffice (Calc, Writer)
  • Google-työkalut (mm. Docs, Sheets, Gmail, kalenteri)
  • pilvipalvelut (Dropbox, OneDrive, Google Drive, Evernote)
  • laskutus (NetTikon, Isolta Arkhimedes, Holvi)
  • sosiaalisen median kanavat (Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter)
  • maksullinen mainonta Facebookissa ja LinkedIn-palvelussa
  • blogi- ja kotisivutyökalut (WordPress, Blogger), Google Analytics & Search Console
  • uutiskirjeiden laatiminen ja postitus (esim. MailChimp)

  • yhteydenpito (Skype, Messenger, Slack, Facebook ryhmät, WhatsApp)
  • sähköinen ajanvaraus (mm. YouCanBook.me)
  • kuvien luominen some-päivityksiä varten (canva.com)